Fel

Iskolaérett-e a gyerekem? 10 tény, amely segíthet!

iskolakezdes1

Iskolaérett-e a gyerekem? 10 tény, amely segíthet!

 

Iskolaérettség. Egy fogalom. De vajon mit takar? Hány éves gyerek mehet iskolába szeptemberben? Egyáltalán menjen-e iskolába, ha már annyi idős, amennyi. Kérdések, válaszok, hogy mi szülők is tisztában legyünk a jogainkkal.

pixel

pixel

Törvényesen

A törvény előírja, hogy az a gyerek, aki az adott évben augusztus 31-ig betölti a 6. életévét, tanköteles korba lép. De ez sem „kötelező”, mert a döntést mindig a szülő hozza meg, persze az óvodavezető engedélyével együtt, illetve szakértő mondja meg, hogy maradhat –e még az óvodában. Gyakorlatból tudom, hogy ez így van, az én gyerekeim is mind elmúltak 7 évesek, mire iskolába mentek. S egyáltalán nem bántam meg! Persze a januárban születettekkel már koránt sem ilyen könnyű a helyzet, hiszen 6 és fél évesen valószínűleg simán el tud menni iskolába! Ami viszont fontos, hogy mindig mi döntsük el, hogy mi a legjobb a gyerekünknek, hiszen mi ismerjük a legjobban őket.

 

iskolakezdes4

Iskolaérettség kritériumai, amire mindenképp oda kell figyelned, ha bármi kétséged van, vagy egyszerűen szeretnéd tudni, hogy menjen- e gyermeked iskolába.

  1. Testi fejlettség: 6 évesen legalább 120-130 cm magas legyen, 20-22 kg. átlagban. Persze eltérés lehet.
  2. Fogváltás történt-e? Ez sem fontos, de jó, ha egybeesik az iskolakezdéssel.
  3. Tud-e cipőfűzőt kötni? Ez persze részben gyakorlás kérdése, de jó ha tudnak.
  4. Az, hogy melyik a jobb vagy a bal oldala – sokszor felmerül kérdésként, hogy ezt jó-e ha tudják. Szerintem nem, sokszor még negyedikeseknek is komoly gondot ennek a kérdésnek az eldöntése.
  5. Fontos kérdés, hogy várja-e az iskolát? Vágyik-e arra, hogy tovább lépjen az óvodából? Persze sokszor ez sem mérvadó – csak zárójelben jegyzem meg, hogy az én lányom, már 2 hónapja iskolába járt, s még mindig arról álmodozott, hogy milyen jó volt óvodába járni.
  6. Fontos, hogy bízzunk rá feladatokat, s azokat biztonsággal végezze el.
  7. Könnyedén kapcsolatot teremt társaival. Jó, ha a felnőttekkel is képes kapcsolatot fenntartani, kialakítani.
  8. Az iskolába induló gyerek rendszeresen fest, színez, rajzol, gyurmázik. Sőt ez a tevékenység hosszasan le is köti őket.
  9. Könnyedén megtanulja az óvodában a verseket, mondókákat.
  10. Ügyesen kifejezi magát, elmesél történeteket.

Persze ezek a pontok irányelvek, nem mindig igazak, csak jó, ha odafigyelünk ezekre. S azt sefelejtsük el, hogy mindig kérjük ki a szakember tanácsát, ha bármi kételyünk is lenne.

AK

 

 

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása