Fel

Képregény és dalszerzőverseny a vízről

víz gyerek

Képregény és dalszerzőverseny a vízről

Akár 76 millió köbméternyi, azaz két Velencei-tónyi vízmennyiséget is meg tudunk óvni évente, ha kicsit jobban odafigyelünk a vízfogyasztásunkra! A megdöbbentő adat a tudatos vízfogyasztást szorgalmazó akció nyitányán hangzott el. Az április 1-jével induló edukatív kampány célja a tudatos vízfelhasználással összefüggő szemléletformálás.

 Tiszta víz – tiszta haszon

A tudatos vízfogyasztás hatására háztartásonként akár 20 m3 vizet is megóvhatunk évente – vallják a vízügyi szakemberek, ami a 3,8 millió magyar háztartás esetében már jelentős mennyiséget tesz ki. Ritter Géza, az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. vezérigazgatója a projekt kapcsán elmondta: „Bízunk abban, hogy a kampány hatására a fogyasztók felfigyelnek a szolgáltatóik által biztosított lehetőségekre, és partnerek lesznek közös nemzeti kincsünk megóvásában.” A példa nélküli összefogás abból a felismerésből indult ki, hogy a magyar lakosság nem értékként, hanem kiapadhatatlan természeti erőforrásként tekint a vízre.

Képregény a gyerekeknek – dalszerző verseny fiataloknak

A gyermekek számára a számlalevél mellé csomagolt, kiszínezhető „Cseppecske” képregény formájában adják át a tudatos vízfelhasználással kapcsolatos tudnivalókat a szakemberek, míg a fiatal generációt kreatív dalszerző versennyel szeretnék bevonni a kampányba. Az öt víziközmű-szolgáltató az országos médiumok segítségével igyekszik el juttatni üzeneteit mindenkihez, emellett a Víz érték elnevezésű holnapon részletes információkat tesz közzé arról, hogy milyen hétköznapi eszközökkel tudjuk megóvni természetes vizeinket.

Bár a kampányt szervező regionális víziközmű-szolgáltatók közel 2 millió fogyasztó ivóvízellátásáról gondoskodnak, a kampány országos hatókörű, az egész ország lakosságának szól, hiszen nem lokális problémáról beszélünk. A víz nemzeti kincs, megóvása mindannyiunk feladata.

Örökség és nem árucikk

„Az Európai Unió Víz Keretirányelve és a Nemzeti Vízstratégia szerint a víz nem kereskedelmi termék, hanem örökség, amit óvni, védeni és kezelni kell. A vízhiánnyal szemben való sikeres fellépés érdekében elsőként azt kell elérni, hogy a gazdaság vízfelhasználása hatékony és takarékos legyen, ez pedig megköveteli a vízzel, a vízkészlettel való megfelelő gazdálkodást” – mondta Horváth Péter, a kampányt szakmailag támogató Magyar Energia Hivatal elnöke. Az elnök úr kiemelte, hogy a jövőbeni biztonságos és fenntartható vízgazdálkodás megvalósításához az iparági szakemberek munkája mellett a fogyasztók közreműködésére is szükség van.

A kampány résztvevő öt regionális vízi-közmű szolgáltató a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt., a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt., az Északdunántúli Vízmű Zrt., az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt., valamint a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

-nyp-

 

 

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása