Fel

Különórák pro és kontra

sport1

Különórák pro és kontra

 

Te milyen különórára járatod a gyerekedet? Jár sportolni heti kétszer, zenét is tanul? Ja, hogy külön angolra nem viszed? Csak kapkodjuk a fejünket, hogy heti hányszor és hova kell eljutnia a gyereknek, mire járjon, mit tanuljon még meg! S mindehhez mondjuk épp csak 4 vagy 7 éves, de ha 14 éves is, akkor is sokszor túlzás a heti többszöri különóra. 

 

pixel

pixel

balett

Divatos órák

A kislányok nagyon szeretnek: balettozni, táncolni, ritmikus sport gimnasztikázni, akrobatikus rockyzni és akkor még a ponilovaglásról nem is beszéltem. A fiúk nagyon szeretnek: focizni, hokizni, kosarazni, dzsúdózni, persze ők is lovagolni, no meg úszni! Tehát kínálat van, csak győzzünk válogatni. Ezek voltak a sportok, s utána jönnek, az idegen nyelvek. Mert angolul tanulni jó mulatság – mondja az egyik kedvelt rajzfilmhős, s igen angolul is kell tudni – igaz azt nem értem, hogy óvodás korban minek kell elkezdeni tanulni, mert úgysem fog semmire sem emlékezni belőle, de angolul tanulni kell. S akkor a sor végén a zenei nevelés is fontos, de mielőtt hangszeren játszana, kell hozzá a szolfézs oktatás, ami szintén heti kétszeri elfoglaltság.

 

sport2

Délutáni időtöltés

Tehát akkor vegyünk egy átlagos napot: a gyerek reggel 8-tól jó esetben délután 4-ig az iskolában van, vagy az óvodában. Utána loholunk velük egy-egy különórára, mindezt hétfőtől péntekig, minden délután. Az optimális megoldás az lenne, ha a gyerekekkel közösen kiválasztanánk, hogy mit szeretne sportolni, mit szeretne zenélni. S, ha ez sikerült, akkor próbáljuk meg ezeket a különórákat a lakhelyünkhöz közelre szervezni. Hiszen senkinek sem jó, hogy órákat utazunk délután egy-egy edzésre, angol órára vagy épp a gitár tanárhoz. Hogy mit szeretne a gyerek sportolni az szintén egy külön téma, mert tudatosan csak 14 éves kor fölött tudnak a gyerekek választani, addig a szüleik elvárásainak felelnek meg. S bizony egy-egy sport így válik később az utálat tárgyává. Sajnos.

 

sport1

Mit, mikortól? 

Ami nagyon fontos, hogy a megfelelő korhoz a megfelelőt válasszuk ki. Ebben nagyon sok segítséget nyújtanak a szakemberek, amelyekre érdemes figyelni. A zenei nevelés alapja ugye a szolfézs, amelynek az oktatását csak második osztálytól kezdhetik el a gyerekek, s csak egy év alapképzés után választhatnak hangszert. Ha azt szeretnénk, hogy zongorázzon, akkor ne felejtsük el, hogy zongorára is szükségünk lesz – legalább egy pianinora, s ahhoz bizony hely kell! A gitár és a egyéb kisebb hangszerek, mint például a furulya sokkal praktikusabb.

A sportoknál érdemes megfigyelni, hogy gyermekünk milyen típusú. Szeret-e futkosni, vagy inkább nyugodtabb, megfigyelőbb típus, ekkor biztos, hogy ne a foci edzést válasszuk. A sportklubok árfekvései is különbözőek, mert egy divatosabb sportnál  pl. tenisz, sokkal magasabb lesz a havi díj, mint a focinál.

 

angolttanul

Angol, német vagy esetleg egzotikus nyelveket különórába  tanulni, csak felsős korban érdemes elkezdeni, s főleg akkor, ha nagyon nem vagyunk megelégedve az iskolai oktatással, vagy épp egy nagyobb megmérettetésre akarjuk a gyereket küldeni.

Ha ezeket az órákat összeszámoljuk, akkor máris havi plusz 10-20 ezernél tartunk. Jó esetben, csak heti kétszer vittük őket ide-oda. S akkor hol maradt a szabad játék, a rohangálás, a fára mászás, a kötetlen időtöltés. A másik nagy kérdés, hogy mi a helyzet az olyan családokban, ahol nem tudják megengedni,  hogy a gyerekek különórákra járjanak. Miről maradnak le? Egyáltalán lemaradnak valamiről?

 

Ti hogy vagytok ezzel a kérdéssel? Mikortól és mit érdemes elkezdeni?

AK

 

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása