Lezárult az ötödik “Nap gyermekei” pályázat
348 óvoda részesült a dm naptej támogatásából idén
A dm drogerie markt öt éve minden évben megrendezi „a Nap gyermekei” edukációs programot, melynek célja, hogy szakemberek segítségével felhívja a nyilvánosság, főleg a szülők és pedagógusok figyelmét a napvédelem fontosságára, és a magyarországi óvodákat pályázat útján naptejekkel támogassa. A Garnier Ambre Solaire, a MelanomaMobil és az Egyszervolt- a Magyar Gyermekkultúráért Közhasznú Alapítvány együttműködő partnerként a program mellé álltak.
Meseíró pályázat magyarországi óvodák részére
A program minden évben nagyon népszerű mind a pályázaton induló óvodák, mind a dm vásárlói körében. Idén 348 óvoda küldte be jelentkezését. A pályázó óvodáknak a jelentkezési lap kitöltése mellet egy tanmesét kellett beküldeniük illusztrációkkal, ami Tóni a kis kenguru és barátai történetét meséli el. Minden egyes pályázat nagyon igényes, és látszik rajta, hogy mind a pedagógusok, mind a gyerekek elmélyedtek a napvédelem témakörében. Az első helyezést, azaz a melanoma szűréssel egybekötött családi napot, az újfehértói Lengyel Laura óvoda nyerte. A jól felépített történetért, és kimagaslóan kreatív kivitelezését az Egyszervolt a Magyar Gyermekkultúráért Közhasznú Alapítvány három óvodát különdíjában részesít, akik egyenként plusz egy 20.000 forint értékű CD és könyvcsomagot nyertek. A nyertesek listája elérhető a www.napgyermekei.hu oldalon, ahol a kampány kabalája Tóni a kis kenguru idén is sok meglepetést, és hasznos napozási tanácsot tartogat a gyerekeknek és a szülőknek egyaránt.
Nem lehet elég korán kezdeni
Dr. Harmos Ferenc, a MelanomaMobil bőrgyógyász szakorvosa elmondta, hogy a legjobb dolog, amit tehetünk gyermekeinkkel, hogy már óvodás kortól kezdve egészségtudatosságra neveljük őket. Gyermekeink bőre érzékeny, ezért hamarabb leégnek és napszúrást is könnyebben kapnak. A gyermekkorban elszenvedett napégés egész életre meghatározhatja a melanoma és bőrrák rizikóját, mivel sokszorosára növeli azt. Kutatások szerint az UV terhelés 80%-át gyermekkorunkban kapjuk, így érezhető mennyire fontos, hogy már kiskorukban óvjuk bőrüket, mind fényvédő krémek, naptejek segítségével, mind pedig fizikailag, ruhákkal, sapkával és napszemüveggel. Mindez kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ilyenkor még mi vagyunk az egyetlenek, akik felelősek csöppségeink egészségének megőrzéséért.
A dm vásárlói pontadományokkal segítettek
A dm üzletekben található infópulton 2015. április 2. és május 31. között 50 active beauty pont felajánlásával a dm törzsvásárlói idén is támogathatták az óvodások napvédelmét. A nagylelkű támogatásért cserébe egy 15% kedvezményre jogosító kupont adtak ajándékba a szervezők, ami egy melanoma szűrésre váltható be a MelanomaMobil rendelőiben. „Örömmel tölt el bennünket, hogy nem csak a pedagógusok, hanem a szülők, a dm vásárlói is fontosnak tartják a Nap gyermekei kezdeményezést, és idén is a program mellé álltak. Ezúton is köszönjük nagylelkű támogatásukat.”- nyilatkozta Kanyó Roland a dm marketing- és PR menedzsere.