Fel

Szörnyek Háza – új mese tabletre

szornyek_haza

Szörnyek Háza – új mese tabletre

 

Mire jó egy tablet? Erre a kérdésre keresi a választ a  MOME Formatervezési Díjjal elismert horizontális laborja, amikor elkészít egy-egy interaktív gyerekkönyvet. Azaz, a kutatói munka célja, hogy módszeresen feltérképezze, milyen új lehetőségeket nyújtanak ezek az új, interaktív médiumok – a tablet, az okostelefon, – a hagyományos, illusztrált könyv adta lehetőségek meghaladására.

szornyek_haza2

Miközben az igényes irodalmi szöveg főszerepe megmarad, kérdés, hogy az életre kelthető képek, játékok miként gazdagíthatják a narratívát, milyen hatással vannak az olvasás technikájára és élményére. A kiskakas gyémánt félkrajcárja című, a szakma által is elismert applikáció már bizonyította, hogy miként él meg egy archaikus történet klasszikus, fekete-fehér ceruzarajzokkal a modern eszközön, az interaktív elemek narratívát életre keltő, célzott használatával.

szornyek_haza4

A Szörnyek Háza címet viselő újszerű, nem lineáris és jóval összetettebb történet segítségével most a készítők az „olvasó” befogadói élményre tett aktív szerepének hatását vizsgálhatják. A mese Rendet Lenke lakásában kezdődik, ahol rejtélyes módon valahogy mindig nagy a rumli: Szivi, Katti és Habver, a három virgonc szörny ront-bont minden pillanatban. A mesét irányító gyerekeknek őket kell elkapniuk és otthonukba irányítaniuk. Nyulász Péter versben elbeszélt történetét az olvasó folytathatja és elágazásokkal, többféle módon juthat el a csattanóig.

szornyek_haza1

A mese atmoszféráját kézzel rajzolt, részletgazdag grafika, zenei és egyéb hanghatások teremtik meg. Az applikáció ötvözi a hagyományos mesemondást a számítógépes ügyességi és logikai játékokkal. Egyszerre ismerteti meg a gyerekeket egy irodalmi szöveggel és fejleszti különböző készségeiket. A cselekmény részét képező játékok amellett, hogy segítik a gyerekek reflexeinek, memóriájának vagy éppen színismeretének fejlődését, indirekt módon környezettudatosságra nevelnek.

szornyek_haza3

A Szörnyek házát 5-8 éves gyerekeknek ajánljuk, és természetesen minden érdeklődő felnőttnek, szülőnek. Az applikáció finom képi világa, melyet ezúttal is Szepesi Szűcs Barbara, a MOME-n végzett illusztrátor készített és a kellemes aláfestő zene alkalmassá teszik arra is, hogy egyfajta játékos esti meseként szolgáljon. Az applikáció ingyenesen letölthető az App Store-ból és a Google play-ről.

Írta: Nyulász Péter
Illusztrátor: Szepesi Szűcs Barbara
Programozás, animáció: Karasz Dániel
Zenek, zörejek: Világosi Csaba
Narrátor: Lázár Csaba
Projektvezető: Ruttkay Zsófia
Projekt menedzser: Sárközi Zsolt

További információk:

Weblap: http://techlab.mome.hu/szornyek/
Facebook: https://www.facebook.com/szornyek.haza

szornyek_haza

Készült a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Kreatív Technológia Laborjában 2014-ben. Az alkalmazás részben a MOME Szolgáltató Nonprofit Kft. „Interaktív gyerekkönyv kutatás” projekt keretében, a Belügyminisztérium – Országos Főépítészi Iroda támogatásával jött létre.

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása