Fel

5 gyermekneveléssel kapcsolatos könyv, mely segít a pozitív szülő-gyerek kapcsolat kialakításában

istock_000004365286small

5 gyermekneveléssel kapcsolatos könyv, mely segít a pozitív szülő-gyerek kapcsolat kialakításában

Hogyan neveljem a gyerekem? Milyen példákat mutassak? Mi vagy ki segít? Összegyűjtöttünk öt szakirodalmat, amelyek könnyedén segítenek át egy-egy problémásabb életkorszakon. Érdemes őket forgatni, olvasgatni, a szakemberek véleményét megfogadni, s főleg a gyakorlatban alkalmazni! 

 

hiszti_borito-2_print_KZ-2018-09-25-2_0001Pethő Orsolya: Hiszti mesék 

A szerzővel készült interjú itt olvasható.

Ha eleged van a hisztikből, ha fogalmad sincs, mit kezdjél velük, ha már mindent kipróbáltál, de semmi sem az igazi, ha a gyereked kirohanásai megmérgezik a családi légkört, vagy ha még előtted áll mindez, de azt csiripelik a madarak, hogy jobban teszed, ha a legrosszabbra készülsz, akkor neked szól a könyvem.
A hiszti és a dackorszak valóban a leginkább kiborító része a gyereknevelésnek – viszont igen fontos szerepet játszik az önállóság, az akarat és az érzelmi intelligencia fejlődésében. Igen, valóban arról próbállak meggyőzni, hogy a hiszti, ez az idegesítő jelenség, ami meg tudja keseríteni a kisgyerekesek mindennapjait, nem pusztán púp a hátunkon, hanem igazi kincs.
Könyvemet úgy állítottam össze, hogy ne csak olvasni kelljen, hanem csinálni is. Minden fejezet végén találsz benne feladatokat, gondolkodnivalót. Ha úgy vesszük, ez egy hisztikezelő minitréning, melynek elvégzése után gyermeked részéről kevesebb és enyhébb dührohamra számíthatsz.

Messziről jöttem. Ezt a könyvet nemcsak családokkal foglalkozó szakemberként írtam, hanem indulatkezelésből kezdőként még gyatra, de végül ötös alára vizsgázott anyukaként, s ajánlom neked, együttérzéssel és szeretettel.

Pethő Orsolya
pszichológus és fejlődni képes anya

 

 

covers_270043Vekerdy Tamás: Jól szeretni 

 

Megismerlek és elfogadlak.
Olyannak, amilyen vagy.
A te teljes világodat.
Aki jól szeret, az megismer és elfogad – saját világát kitágítja a másik felé.
Befogadja őt.

“Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy valakit is érdekelni kezd, amit itt vagy ott mondott, leírt, és úgynevezett ‘előadásokra’ hívják, akkor azt kell átélnie, hogy ezeknek az együttléteknek, legalábbis az ő számára, a hasonlíthatatlanul jobb, felpezsdítőbb, szórakoztatóbb része az, amikor a megjelentek elmondják kérdéseiket, aggályaikat, ellenvetéseiket, egyszóval megnyilatkoznak. Nagyszerű érzés hallani, amikor a négy-ötszáz fős (esetleg nagyobb) hallgatóságból egy kedves nő vagy férfi feláll, és bevilágító erővel mondja el személyes tapasztalatait, személyes példáját, ami megeleveníti az egész együttlétet.

Ebben a könyvben a találkozásoknak ezt a részét, illetve a kérdésekre adott válaszokat találja meg az Olvasó. Nem kérdés-felelet formájában, hanem a kérdéseket, az elmondott eseteket is beledolgozva az egyes témákról szóló részecskékbe. (Így hát szerzőtársak vagyunk hat-nyolc év néhány száz megszólalójával.)
Míg az előző kötetben, az Érzelmi biztonságban az előadások válogatása jelent meg, itt ezeké a közös beszélgetéseké.

És, igen, ezek a beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy miképp is kellene, hogyan is lehetne ezt az együttélést a gyerekkel és tágabban: egymással – jól csinálni, hogyan is lehetne jól szeretni. Akármerre ágaznak is el az egyes témák, a mélyükben mindig ez a kérdés lapul. Ott húzódik meg, és sokszor felfűti a beszélgetést.

Kicsit szorongok. Vajon ebből a felfűtöttségből sikerül-e itt, a következő lapokon valamit is visszaadni?” – Vekerdy Tamás

 

 

downloadAdele Faber – Elaine Mazlish: Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje – Gyakorlati tanácsok a sikeres szülő-gyerek kapcsolathoz

EZ A KÖNYV SEGÍT MEGTANULNI:

– hogyan birkózzunk meg gyerekeink csalódásaival, frusztrációival, negatív érzéseivel;
– hogyan mutassuk ki mérgünket anélkül, hogy bántóak legyünk, hogy állítsunk fel határokat, úgy, hogy megőrízzük a gyerekek szabadságát;
– mit tegyünk büntetés helyett;
– hogyan oldjunk meg családi vitákat.

Az egész világon hatalmas sikert arató könyv egyszerű, gyakorlatias megoldásokat kínál szülóknek arra, hogyan beszéljenek gyerekeikkel, és hogyan hallgassák meg őket. A szerzők tisztelettel, megértéssel és józan logikával felépített módszereit szülők és szakemberek egyaránt sikerrel alkalmazzák bármilyen korú gyerekeknél. Az életből merített példákkal és kedves graflkákkal egyaránt gazdagon illusztrált könyv segítségével a szülő-gyerek kapcsolat örömtelivé, stresszmentessé, mindkét fél számára eredményesebbé varázsolható.

 

gyerekneveles-dan-modraJessica Joelle Alexander, Iben Dissing Sandahl: Gyereknevelés dán módra

Hogyan neveljünk életrevaló és magabiztos gyereket?

Dánia évtizedek óta a legboldogabb ország a Földön – de vajon minek köszönhető ez? E könyv szerzői – egy amerikai anya, aki dán férfihez ment feleségül, és egy dán anya, aki gyakorló pszichoterapeuta – szerint a válasz abban rejlik, ahogyan a gyerekeiket nevelik: hiszen boldog gyerekekből boldog, életrevaló felnőttek lesznek.

A gyerekek alapvető jóságába vetett hit, az őszinte és hiteles szülői hozzáállás, az elfogadás és az ítélkezésmentesség olyan nevelési alapelvek, amelyeknek eredményeként a gyerekek kiegyensúlyozottak, érzelmileg rugalmasak, empatikusak és együttműködők lesznek – és ezek mind olyan tulajdonságok, amelyek nem csak a gyerek-, hanem a felnőttkori boldogsághoz is szükségesek.

Dr. Vekerdy Tamás a könyvhöz írt utószavában bemutatja, hogy a hazai nevelési elvek inkább a könyvben részletezett teljesítményorientált amerikai gyakorlathoz állnak közel, ezért mi is sokat tanulhatunk a világ legboldogabb embereitől a gyereknevelés területén.

 

 

846296_4Kádár Annamária: Mesepszichológia – Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban

Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és ami még fontosabb! – a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk. A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában. Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette. Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban. A szülőknek elárulom: én voltam az a kislány, aki attól félt, hogy a boszorkány megcsiklandozza a lábát, én vittem haza a kisegeret, utánam jött ki a nagyapám borotvahabos arccal. Tündérbogyó pedig az én belső hangom volt, akit most ebben a formában megszemélyesítettem. – Dr. Kádár Annamária: Pszichológus, egyetemi adjunktus, a Babes-Bolyai Tudományegyetem marosvásárhelyi kirendeltségének vezetője. Diplomamunkájában és doktori disszertációjában több mint ezer, gyermekek által írt mesét vizsgált meg. Dolgozott iskolapszichológusként, jelenleg pedig az óvoda és elemi oktatás pedagógiája szakon tanít. Trénerként rendszeresen tart az érzelmi intelligencia fejlesztését célzó tréningeket. Az Erdély FM rádió Pszichotrillák című műsorának szakértője és társszerkesztője. Többször tartott már előadást a Nyitott Akadémián kirobbanó temperamentumát, ízes erdélyi beszédét, derűs, szeretetteljes lényét és humánus gondolatait vastapssal jutalmazta a közönség.

AK

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása