Fel

Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny

Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny

Az önálló tanuláshoz nélkülözhetetlen az értő olvasás képessége, s nem hátrányos a logikus gondolkodás és kreativitás sem. Mindez akkor lehet igazán sikeres, ha a könyvtárhasználatban is otthonosan mozognak a tanulók. Ezeket a képességeiket fejleszthetik a diákok az Országos Pedagógia Múzeum és Könyvtár versenyén.

 

Célok

A verseny célja a tehetséggondozás, a tanulók információs műveltségének és azon belül is könyvtárhasználati eszköztudásuk, szövegértésük, logikus gondolkodásuk és kreativitásuk fejlesztése. Mindemellett célja az önálló tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése, az iskolai tanulási folyamat során részekre bontott ismeretelemeket egységbe foglaló, szintetizáló, az információs műveltséget és a forráshasználati képességeket mozgósító tudás mérése, értékelése. A Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny versenyen bármely magyarországi iskola 7-10. évfolyamos tanterv szerint tanuló diákja nevezhet, két kategóriában.

Téma

A verseny témája a „Sokszínű világ – a biodiverzitás az irodalomban, a művészetekben és a tudományban”. A verseny témájához – könyvtárhasználati, információkeresési verseny lévén – nincsen megadott bibliográfia. A felkészülés és a verseny során a tanulók használhatnak nyomtatott és elektronikus bibliográfiákat, lexikonokat, enciklopédiákat, egyéb kézikönyveket, monográfiákat, tanulmányköteteket, időszaki kiadványokat, katalógusokat, egyéb forrásokat.

A fordulók

A részvételt január 31-ig lehet bejelenteni, a helyi, iskolai forduló időpontját és helyszínét a közoktatási intézmények határozzák meg. Tudni érdemes, hogy az iskolák könyvtárosai, könyvtárostanárai helyi verseny megrendezése nélkül is nevezhetnek tanulókat a megyei, illetve fővárosi versenyekre!

A megyei/fővárosi forduló helyszínét a megyei/fővárosi szervezők határozzák meg, ennek kötött időpontja: 2013. március 4., hétfő 10 óra. Az országos forduló időpontja: 2013. április 24-25., szerda – csütörtök, helyszíne egy később megnevezendő, budapesti iskolai könyvtárban lesz. A megyei/fővárosi és az országos feladatsorok a verseny témájához sok szempontból kapcsolódó, azt több tudományterület felől megközelítő forráshasználati és könyvtárhasználati feladatokat tartalmaznak, melyeken keresztül komplexen kell bemutatniuk a tanulóknak információs műveltségüket is.

Díjazás

· A kategóriánkénti első három helyezett kiemelt könyvjutalmat kap.

· Valamennyi döntőbe jutott diák és felkészítője oklevelet és könyvjutalmat kap, és részt vehetnek a döntő kétnapos programjain.

· Lehetőség van különdíj kiosztására is − a zsűri javaslata alapján.

További részletek a verseny honlapján találhatók

 

-nyp-

 

 

 

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása