Fel

Országos Iskola-gyümölcs program

www.

Országos Iskola-gyümölcs program

 

Idén szeptemberben újra elindult hazánkban az Iskolagyümölcs-program. Az immár ötödik éve működő, EU által támogatott programban a magyarországi iskolák 75%-a vesz részt és ez a százalék évről-évre növekvő tendenciát mutat. A programban heti rendszerességgel, több mint 500.000 1-6. osztályos gyerek jut friss gyümölcshöz-zöldséghez.

 

Az Iskolagyümölcs-programnak – a programot szabályzó EU-rendelet szerint – edukációs elemekkel kell kiegészülnie, hogy a gyerekek már egészen fiatal korban, alsó tagozatban hozzászokjanak a rendszeres – és ami talán még fontosabb – örömteli mozgáshoz, valamint hogy életmódjukba és szemléletükbe szervesen beépüljön a megfelelő táplálkozás fontossága.

www.

Ezért hívta életre az Iskolagyümölcs-program szakmai partnere, a FruitVeB Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet, és a Turner Broadcasting tulajdonában álló Boomerang csatornán új évaddal jelentkező globális gyermekműsor, a LazyTown egészséges étkezésre és mozgásra buzdító SPORTCSEMEGÉZZ! című kampányát. A mintegy 3000 iskolában meghirdetett egyedülálló kezdeményezéshez Nagy Viktor, világbajnok vízilabda-válogatott kapus és az Iskolagyümölcs-program legnagyobb beszállítója, a MATESZ-FRUCT KFT és a DIGI Kft is csatlakozott. A program két fő elemből áll: egy osztályok közötti versenyből, amely a legtöbb zöldséget – gyümölcsöt fogyasztó osztály címért folyik, illetve egy kiegészítő oktató csomagból (poszter, matrica, foglalkoztató füzet, DVD, online tornagyakorlatsor) amelyet a szervezők minden, a versenyben résztvevő osztálynak eljuttatnak, hogy a gyerekek játékos formában sajátíthassák el az egészséges és aktív életmód alapjait.

lazytown3

A világszerte népszerű gyereksorozat, a LazyTown szülőatyja és főszereplője, Magnus Scheving fő célja, hogy szerepmodellt állítson a gyerekek elé, amellyel könnyen azonosulnak, és amely az aktív és egészséges élet lehetőségét kínálja. A sorozat a világ számos kormány- és egészségszerzetével, többek közt az Egyesült Királyság-béli Change4Life-al, az ausztrál Healthy Kids Association-nel működtetett sikeres és nagyszabású programokat, az Let’s move! (Mozduljunk!) elnevezésű kampányával pedig amerikai iskolások tízezreit mozgatta meg Michelle Obama fővédnöklétével. Egy retail promóció keretében negyven százalékkal növelte az ASDA üzlethálózat éves gyümölcseladását, és a gyerekek körében a gyümölcsöt tette a legkívánatosabb árucikké.

lazytown4

Halli Kristinsson, a LazyTown üzletfejlesztési– és PR igazgatója szerint “a LazyTown, jó példával elöl járva, egészséges életmódra ösztönzi a gyerekeket. A zöldség és gyümölcs (ahogy a sorozatban nevezik, a Sportcsemege) Sportakusz legfőbb energiaforrása, és sok-sok mókás, örömteli pillanatot szerez a LazyTown-ban lakó gyerekeknek, segítségével még a várost is sikerül megmenteni a lusta Rosszvér Robi ármánykodásától. A szórakoztatva nevelés elvét követve, a LazyTown megtanítja a gyerekeknek: zöldséget és gyümölcsöt enni nemcsak hasznos, de élvezetes dolog is. Ahogy a sorozat szülőatyja és főszereplője, Magnus Scheving mondja: LazyTown-ban minden gyerek szuperhős, és ha velünk tartanak, azok is maradnak.”

 

Fodor Zoltán, a FruitVeB ügyvezetője így nyilatkozott: „ A résztvevő iskolák és gyermekek száma alapján Magyarország sikeresen hajtja végre az Európai Uniós Iskolagyümölcs- programot, a programmal kapcsolatos közvélemény kutatások szerint azonban a társadalom széles rétegei nem ismerik eléggé ezt a remek kezdeményezést. Ezért kiemelt célunk, hogy az Iskolagyümölcs-programot és annak üzenetét mindenkivel megismertessük! Ehhez folyamatosan keressük a partnereket. Nagyon örülünk, hogy LazyTown sorozattal és az iskolagyümölcs beszállítókkal közös kampányt indíthatunk, amely népszerűsíti az Iskolagyümölcs-programot. A “SPORTCSEMEGÉZZ!” program egyesíti az egészséges táplálkozás és a testmozgás fontosságát, és kifejezetten a gyermekeknek szól. Programjaink tehát erősítik egymást, hogy a jövőben minél jobb eredményeket érjünk el!”

lazytown5

Nagy Viktor világbajnok vízilabdázó így nyilatkozott a programról: „Mint kétgyermekes családapa, nekem is nagyon fontos a gyermekeim egészsége, hogy a mozgás szeretetére és egészséges táplálkozásra neveljem őket. A SPORTCSEMEGÉZZ! kampányban tevőlegesen is részt veszek: a nyertes osztálynak – ezúttal szárazföldön – rendhagyó tornaórát tartok, remélem fergeteges hangulatban.”

Németh Franciska, szóvivő, MATÉSZ-FRUCT Kft. szóvivője:

„A friss és finom gyümölcsök, gyümölcslevek pontos szállításán túl számunkra fontos az egészséges táplálkozás és a mindennapi testmozgás élettani hatásainak tudatosítása a gyermekekben. Az Iskolagyümölcs kísérő intézkedései keretében számos programot szervezünk a tanulóknak; most szeptemberben épp almaszüretre visszük a diákokat. Ezen túl plusz vállalásként mind a 101.000 tanulónak 200 forint értékű sportszertámogatást biztosítunk, ezáltal is támogatva a rendszeres és változatos mozgásformákat.”

 

Az Iskolagyümölcs–programról és a FruitVeB-ről

Az Európai Unió 2009-ben azért indította el Iskolagyümölcs-programját, hogy a tagállamok fiatalkorú lakosai körében a helyes táplálkozási szokások kialakulását elősegítse. Magyarországon a 2013/14-es tanév lesz az ötödik év az Iskolagyümölcs-program történetében, az általános iskolák tanulói hatodik osztályig kapnak heti 2-4 alkalommal friss gyümölcsöt, zöldséget, gyümölcslevet. Az elmúlt évben az iskolák 75%-a vett részt a programban, ez közel 500 ezer tanulót jelentett. A rendelet előkészítő és tájékoztató tevékenysége mellett a FruitVeB a kötelező elemként meghatározott Iskolagyümölcs plakát és oktatási anyagok elkészítésével járult hozzá a programhoz, amelyet a programban részt vevő iskolák bejáratánál helyeznek el.

 

A LazyTown-ról

A 2011 óta a Turner Broadcasting tulajdonában álló LazyTown díjnyertes TV-sorozatot, élő színpadi show-t, sporteseményeket és kiadványokat magába foglaló világmárka, amely vidám és lendületes formában ösztönzi az óvodás- és kisiskoláskorú gyerekeket az egészséges életmódra. Az egykori aerobic olimpikon, Magnus Scheving által kitalált televíziós sorozatot 170 ország 500 millió háztartásában vetítik, és több mint 30 nyelvre fordították le – hazánkban a Boomerang csatorna tematikus műsorblokkján, a Cartoonitón látható.

 

A Turner Broadcasting EMEA-ról

A Turner Broadcasting System jelenleg 18 különböző márkanév alatt 51 csatornát sugároz, Európa, a Közel-Kelet, és Afrika 120 országában, 19 nyelven. A vezető márkanevek többek közt a CNN International, a Cartoon Network, a Boomerang, a Cartoonito, a Boing, a TNT, a TCM és a Glitz. Az innováció és a fejlesztés irányába elkötelezett cég márkái az EMEA-régiók közönsége számára elérhetők az interneten, VOD platformokon, DVD-én, játékok, mobil tartalom, merchandising, sajtótermékek formájában és új platformokon. A Turner Broadcasting System, Inc. (TBS) a Time Warner-cégcsoport része.

 

(x)

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása