Fel

Egy magán általános iskola első évének tapasztalatai – kép a digitális oktatásról

Kép1

Egy magán általános iskola első évének tapasztalatai – kép a digitális oktatásról

Van olyan hely, ahol a digitális oktatás sem okozott különösen nagy nehézséget, a családok sem tépték a hajukat, és a gyerekeket sem viselte meg annyira a helyzet, mert az iskola támogatta őket, amiben csak tudta. Cikkünkből kiderül, hogy nem kell hozzá nagy varázslat.

Már a 2. évére készül a MátrixSuli Magán Általános Iskola Budapesten és Kecskeméten, illetve indul új iskolájuk Budaörsön is.

A kezdetekről nálunk is olvashattak tavaly ősszel: https://napocska.hu/elmenyalapu-tanulas-elfogado-legkor-kis-letszamu-csoportok-matrixsuli-uj-alapitanyi-iskola/

 

Az első év tapasztalatairól kérdeztük Józanné Sipos Etelkát az iskola alapítóját.

 

Beváltak az elképzelések, a magániskolához fűzött remények?

 

  • Nagyon elégedett vagyok az első tanévünkkel, bár még folyamatosan fejlődünk, fejlesztjük magunkat, így állandó változásban vagyunk, de elmondhatom a sok pozitív visszajelzés, a mosolygó gyerekek elégedettséggel töltenek el. Nagyon kis létszámmal kezdtük a szeptembert, majd szépen fokozatosan bővültünk. Sikerült szuper kollégákkal kiegészülnünk, akik azonosulva céljainkkal, lelkes tagjai lettek iskolánk családjának. Fontos volt számunkra, hogy összetartó, jó hangulatú tantestületeket hozzunk létre, hisz így van lehetőségünk leginkább a családias légkört biztosítani diákjainknak. Ez eddig sikerült is. Egyik, félévkor hozzánk csatlakozott 5.-es kislány mondta:

 

“Azért szeretek ide járni, mert itt tényleg olyan az osztályom, mint egy család. Mindenki rendes a másikkal, számíthatok bárkire. Senki nem bántja a másikat.”

 

Kép120

 

Kik választják a MátrixSuli Általános Iskolát? Honnan jönnek az új diákok?

 

  • Elsősorban azok a szülők keresnek minket, akiknek fontos, hogy a gyermekük amellett, hogy jól használható tudást kap az iskolában, lelkileg is jól érezze magát, legyen biztonságban, szociálisan is ki tudjon teljesedni. Sok új tanulónkat érte sajnos valamilyen sérülés az előző iskolájában. Ezalatt értem a bántalmazást is (igen volt, akit zaklattak, vertek a társai és a tanárai nem álltak mellé, nem tettek semmit), és azt is amikor “csak” az önbizalmát, a tanulásba vetett hitét vették el a gyermektől. Ezek mind rombolóan hatnak, negatív hatással lehetnek egy egész életre. Azt tapasztaltuk, hogy nálunk pár hónap alatt megoldódnak (el kezdenek rendbe jönni) ezek a problémák, és újra vidám, bizakodó, tanulni vágyó gyerekekké válnak, akik könnyen és szívesen tanulnak. Nálunk a gyerekek nem bántják, hanem támogatják egymást. Persze ilyenkor a szülők nagyon hálásak. Voltak, akik könnyek közt mondtak köszönetet, végre megkönnyebbültek. Ezekért a pillanatokért már érdemes volt az iskolaalapítás.

 

Gondolom friss iskolaként, új diákokkal sokként érte önöket a digitális oktatás bevezetése.

 

  • Egyáltalán nem. A pénteki bejelentés után hétfőre készen álltak a tanárok (ezúton is köszönöm nekik), volt új digitális órarend (ez kb. ötször módosult a hetek alatt, hisz állandóan változtak az igények), minden diáknak (itt kellett még egy kis szülői segítség is) beállították a megfelelő szoftvereket és indult a nagy kaland. Az első hetekben mindennap informatikával kezdtünk, kellett hogy mindenki magabiztosan tudja kezelni, használni a programokat, lehetőleg a szülők kihagyásával. Erre nagyon figyeltünk, hisz a szülők hirtelen nagyon leterheltek lettek. Nálunk a Drive és a Skype nagyon jól bevált. Mindenki megtanulta rendszerezni a saját mappájában a feladatokat, tudták, hogyan és hova kell feltölteni a kész munkákat, tudták kitől és mikor tudnak extra segítséget kérni, és igen megtanulták, hogy kell néha segítséget kérni, nem érdemes feladni, elszomorodni. Több gyereknek szüksége volt felzárkóztatásra, mivel olyan iskolából jött át hozzánk, ahol más volt a követelmény és egy-egy tantárgyban nagy elmaradásuk volt. Őket sem hagytuk magukra, nem adtuk ki a szülőnek a feladatot, hogy pótolja a hiányosságokat. Tanáraink mindennap külön foglalkoztak velük és a tanév végére mindenki elérte az elvárt szintet. A szülőkkel folyamatosan egyeztettünk, együtt alakítottuk ki a gyerekek napi rutinját, néztük mi az, ami már sok nekik, mi az, ami hiányzik. Közösen ezt jól sikerült megoldani. Itt is (mint az iskolai tanításban is) fontos volt a differenciálás, az egyéni bánásmód. Volt diákunk, aki igényelte, hogy mindennap beszélgessünk vele egyéniben, volt, aki inkább több feladatot egyedül akart megoldani és nem jelentkezett be minden csoportos órára. Ez abszolút jól működött.

Júniusban már tudtunk kiscsoportos személyiség fejlesztéseket, táborokat is tartani, és még egy vidám évzáró összejövetel is belefért.

 

Kép12

 

Hogyan lehet csatlakozni a MátrixSulikhoz?

 

  • Folyamatos a beiratkozási lehetőség, egy-két évfolyamon van már teljes létszám, a többi osztályba nyáron, évközben is lehet jelentkezni, és nem jó megvárni a digitális oktatás végét, halogatni az átíratást, hogy addig úgyis otthon van a gyerek, mindegy hova jár….mert nem mindegy, ezt már megtapasztalhattuk tavasszal!

 

Bővebb információ: https://matrixsuli.hu

 

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása