Fel

Nagymamák. nagypapák segítik az olvasástanulást

Nagymamák. nagypapák segítik az olvasástanulást

Szeptember második felében sajtótájékoztató keretében mutatták be a 2008 óta Magyarországon működő Senior Mentor Programot, ami elindul Szlovákiában is. Idén a Civil Vállalkozások a 11 hazai általános iskola mellett, a Kassai Regionális Ifjúsági Központtal együttműködve egy szlovákiai szolgálati helyen is elindítja a programot.


 

A Civil Vállalkozások Senior Mentor Programja új lehetőséget kínál az 55 év feletti magyarok számára, hogy a köz szolgálatába állítsák felhalmozott tudásukat. Ma több mint 40 egyéni tag teljesít szolgálatot – oktatóként és mentorként – kihívásokkal küszködő általános iskolákban tanítás utáni programokban, hogy segítsék a gyerekeket az olvasás elsajátításában és magabiztosságuk növelésében, valamint azon készségek megszerzésében, melyek szükségesek a siker eléréséhez mind az iskolában mind pedig az életben. A Civil Vállalkozások ambíciója létrehozni egy mentori hálózatot és elindítani egy mozgalmat Közép- és Kelet-Európában.

 

„Azért tartottam fontosnak, hogy iskolánk részt vegyen a programban, mert véleményem szerint egyre kevesebb ideje jut a szülőknek, tanítóknak arra, hogy a gyerekeket egyénileg meghallgassák, beszélgessenek velük – mondta Varsányiné Salgó Julianna, a budapesti Pannónia Általános Iskola igazgatója, aki hozzátette:.”A mentorok az olvasás megsegítése mellett ebben is sokat tudnak segíteni a foglalkozások keretein belül. Egy mentor és tanítványa között könnyebben alakulhat ki feszültségmentes, jó kapcsolat, hiszen a mentor úgymond kívülről jön az iskolába, nincsen kitéve egész napos iskolai stressznek, nem gyülemlenek fel benne negatív érzések munkája során. Mindig is hiányoltam az olyan civil szervezeteket, melyek kifejezetten az iskolák megsegítésére jönnének létre. Mikor megismerkedtem a Senior Mentor Programmal, rögtön ki akartam használni a lehetőséget”. – hangsúlyozta az igazgatónő.

 

A mentorok tanítványai közül sokan csonka családból származnak. „Számomra nem az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy a gyerekek tanulmányi eredményei javuljanak, hanem az, hogy sokszor anya vagy akár apa szerepbe kell bújnom” – mondta Ráczkevi Ágnes, nyugdíjas szociológus, kőbányai mentor.”A délutáni mentorfoglalkozásokon kívül hétvégénként igyekszem a nehéz sorsú gyerekeket ingyenes kulturális programokra vinni, illetve ezeket ajánlani szüleiknek is”

 

A Senior Mentor Program önkéntesei heti 3-4 alkalommal tartanak foglalkozásokat az iskolákban egy teljes tanéven keresztül.

 

„Vállalkozóként, a Hild Életjáradék program kidolgozásakor szembesültem azzal, hogy a nyugdíjasok milyen rendkívüli mértékben igénylik, hogy hasznos tevékenységekkel töltsék idejüket, hogy a társadalom teljes értékű tagjainak érezhessék magukat életüknek mostani szakaszában is” – hangsúlyozta Hild Imre. „Felmérések szerint a magyarok a legboldogtalanabbak az EU tagországai közül és nálunk a legmagasabb az elidegenedés mértéke is. Bár sokan a szegénységhez kötik a boldogtalanság érzését, hazánk ebben a besorolásban középmezőnyben, 13. helyen végzett. Mindezek alapján arra következtethetünk, hogy nem minden pénz kérdése. Támogatni kell azokat a kezdeményezéseket és programokat, amelyek sikeresen összekötik a társadalom különböző rétegeit és tagjait – határok nélkül” – tette hozzá.

 

 

Aichelburg Márton

 

forrás: http://www.mentormagazin.hu/

Nincsenek hozzászólások

Komment hozzáadása